9 augustus 2014

Vergeet niet te bukken


Een filmliefhebber kun je mij niet noemen. Anderhalf uur of langer kijken naar een thriller of romantische film? Dat duurt mij allemaal veel te lang. Daar heb ik absoluut het geduld niet voor. Een documentaire of een verfilming van een indrukwekkende gebeurtenis, daar kan ik nog wel eens voor gaan zitten. Maar de enige films waar ik echt graag naar kijk zijn comedy's! De humor kan mij niet absurd genoeg zijn. De hilarische films "Airplane" uit de jaren '80 van de vorige eeuw kan ik zelfs nu nog wel tien keer achter elkaar zien.

Van de afgelopen jaren waren The Hangover 1, 2 en 3 mijn favoriete films. Uit The Hangover III komt bovenstaande scene waarin Alan een giraffe heeft gekocht. De giraffe haalt de eindbestemming niet door een (te) laag viaduct. Je ziet de clue al van van ver aankomen, maar ik kan er smakelijk om lachen.

Als zo iets in werkelijkheid gebeurt, dan kan ik er uiteraard minder om lachen. In Zuid Afrika was het afgelopen week het geval. Twee giraffen, of "kameelperde" in het Zuid-Afrikaans, werden in een aanhangwagen vervoerd. Op de snelweg N1 in Pretoria was een viaduct te laag voor de arme dieren. Bukken deden de giraffen niet en dus kwam het vervoer over de weg voortijdig tot een eind. Klik hier voor het Zuid-Afrikaanse nieuwsbericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten