25 augustus 2014

Hot Shower Challenge

Ik heb vanmorgen weer meegedaan aan de 'hot shower challenge'! Heerlijk hoor dat warme 'gemalen water' en nog voor een goed doel ook. Mijn collega's vinden het fijn om een fris ruikende persoon in hun midden te hebben. Dat gun ik ze graag!

Maar zonder dollen.... Ik heb nog niet meegedaan aan de 'ice bucket challenge' en ik ben ook niet van plan mee te doen. Het idee om geld in te zamelen voor het goede doel is prachtig, de manier waarop nog mooier. Maar inmiddels ben ik er wel klaar mee. De afgelopen weken worden we in de media overspoeld met filmpjes van bekende of minder bekende mensen. Soms grappig, soms leuk opgezet, maar veelal allemaal hetzelfde.

Ik heb het idee dat veel mensen er aan meedoen zonder zelf financieel bij te dragen aan het onderzoek naar de spierziekte Amyotrofe laterale sclerose (ALS). Technisch gezien hoeft dat ook niet natuurlijk. Alleen als je niet binnen 24 uur, nadat je bent uitgedaagd, een bak vol ijswater over je heen gooit, moet je 100 dollar storten op de rekening van de ALS Association. Maar het lijkt me juist de bedoeling dat je wel helpt om een medicijn te vinden voor deze nare ziekte. 

Dus lieve mensen....wees sportief, pijnig jezelf niet met ijskoud water, maak een bedrag over wat je kunt missen en zet tenslotte een berichtje op Facebook dat je hebt bijgedragen aan het onderzoek naar ALS! Tot slot: ik hoef niet te weten dat jullie een hete douche hebben genomen, maar ik kan het jullie wel aanraden....

Oh ja, voor degene die nog niet heeft gedoneerd klik hier. Dat heb ik al gedaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten