7 september 2014

P.E. perikelen

De afgelopen week heb ik wat minder tijd gehad voor het schrijven op mijn blog. Niet dat ik geen inspiratie had of zo, maar gewoon omdat er weinig tijd is geweest om een stukje te schrijven. Donderdag 28 augustus 2014 ontvingen we een deel van het nieuwe cursusmateriaal. Twee van de drie boeken van elk 180 pagina's zijn binnen, dus ik ben weer druk met de studie.

Deze keer gaat het om het behouden van de diploma's die ik nodig heb om in de assurantiewereld werkzaam te blijven. Permanente Educatie noemt men dat. De vorige P.E. cursussen stelden qua voorbereiding vrij weinig voor, maar waren wel heel goed van opzet. De overheid heeft echter bepaald dat de financiƫle sector nog harder moet vechten om de kennis paraat te houden. En dus heeft men in al haar wijsheid bepaalt dat er weer een WFT-cursus moest komen.

Aan de ene kant is dat natuurlijk goed, we willen de klant natuurlijk zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Maar zoals het nu gaat, lijkt het een beetje door te draaien. Een deel van de nieuwe cursus is herhaling en gaat over zaken waar ik dagelijks mee bezig ben, dus dat heb ik snel 'geleerd'. Maar een groot gedeelte van de leerstof is voor mij een 'ver van mijn bed show' en dus moet ik daar behoorlijk wat tijd en energie in steken.

Tijd krijgen we echter amper. Sommige collega's moeten over circa een maand al examen afleggen, terwijl het cursusmateriaal nog niet compleet is. Zelf heb ik iets langer de tijd, maar aangezien de wereld gewoon doordraait is de tijd ook voor mij beperkt om de lesstof eigen te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten