8 september 2014

Antilliaanse gezegden

Wanneer je veel op internet bent, zoals ik, dan kom je de leukste dingen tegen. Filmpjes, foto's, maar ook mooie verhaaltjes of mooie spreuken. Ik kan verschrikkelijk lachen om versprekingen, verkeerd gebruikte spreekwoorden of verkeerde vertalingen. "Make that the cat wise" is bijvoorbeeld een prachtige website met 'dunglish'.... dutch english dus. Ze zijn ook op Facebook te volgen te volgen.

Op een website kwam ik afgelopen week een mooi voorbeeld tegen van gemixte gezegden. Ene Jacques had blijkbaar veel betekent voor de onderneming, dus die verdiende het om in het zonnetje te worden gezet. De schrijver van de tekst had 'm graag met een bloemetje willen verrassen, denk ik. Tsja, dan krijg je dus dit....


Een mooi voorbeeld van Antilliaanse gezegden zullen we maar zeggen. Hieronder nog een paar van die gezegden:
- Hij ging plankgas op z'n rem staan
- Dat bepaal ik zelf wel uit.
- Ik ga niet met jou onder discussie.
- Ik weet het zeker, denk ik.
- Dit steekt er met kop en schotel bovenuit.
- Dat is er met de paplepel ingeslagen.
- Dat is niet tegen Dobermannsoren gezegd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten