2 september 2014

De 'R'

De zomer is (zo goed als) voorbij, de scholen weer begonnen, het gros van de Nederlanders weer naar de baas. Gisteren was het 1 september 2014. De 'R' is weer in de maand, we gaan weer een maand of acht uitkijken naar het voorjaar en de zomer van 2015.

Laatste stukje oranjekoek...
Voor mij persoonlijk betekent september ook het begin van een 'afvalRace'. De overtollige kilootjes moeten er nu echt weer af. Afgelopen zondag heb ik het laatste (verjaardags)taartje genomen. Het oranjekoekstukje smaakte eigenlijk al niet echt meer. Bij iedere hap kreeg ik meer het besef dat het meer dan genoeg is geweest. Vanaf gisteren, 1 september 2014, wordt er niet meer gesnaaid. Het is tijd om weer wat meer in beweging te komen en de lekkere hapjes en drankjes te laten staan.

Iedere middag/avond staat er een fikse wandeling op het programma. Met mooi weer in de buitenlucht, met slecht weer op de loopband. Beginnend met vier kilometer, maar als snel oplopend naar zes of zeven kilometer per dag. In de weekeinden wellicht naar tien kilometer of meer. Mijn doelstelling is niet alleen afvallen, maar vooral ook de Mar-athon op 21 juni 2015. Ik weet dat het nog lang duurt voordat het rondje om het Sneekermeer wordt gelopen, maar de training kan niet vroeg genoeg beginnen. Bovendien groei ik dicht als ik niet radicaal mijn levensstijl ga wijzigen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten