28 juli 2014

Mag 'Zwarte cross' nog wel?

Het kinderfeest van Sint en Piet staat gelukkig nog lang niet voor de deur, maar de afgelopen weken is er al weer volop gediscussieerd over 'Zwarte' Piet. Zelfs de rechter is er al aan te pas gekomen. In een rechtzaak heeft de rechter gezegd dat 'Zwarte Piet' een kwetsend figuur is voor de zwarte Amsterdammers (dus niet voor zwarte Rotterdammers, of zwarte mensen uit Lutjebroek?) en het veel nadruk legt op het slavernijverleden.

Het is nu gelukkig weer even stil rond het zogenaamde racisme in Nederland, maar zodra de zomer weer ten einde is, zullen we mevrouw Verene Shephard wel weer in de media aantreffen. De VN-functionaris uit
Multiculturele Piet
Jamaica zal niet eerder rusten tot het kinderfeest in Nederland, wat natuurlijk niets met racisme te maken heeft, voorgoed wordt gewijzigd (lees: verpest).

Verene Shephard heeft inmiddels 'uitvoerig onderzoek gedaan' naar het diepgewortelde racisme in Nederland en de invloed die Zwarte Piet heeft op het denkpatroon van de gemiddelde Nederlander. Dus het verbieden van Zwarte Piet is eigenlijk bedoeld om de mensheid in Nederland te redden. Wat fijn dat die Shephard dat voor ons over heeft. Eindelijk gaan mijn ogen open. Wat ben ik eigenlijk racistisch opgevoed!

Ik heb inmiddels een alternatief gevonden op internet (zie foto). Een 'Regenboog Piet' lijkt mij de beste oplossing, waarbij alle kleuren staan voor de multiculturele samenleving die Nederland inmiddels is geworden. Lijkt het u wat mevrouw Shephard? Of zou dit misschien weer te kwetsend zijn voor de homoseksuele Nederlander of voor de inwoners van Terschelling? Zou zit misschien beter op de Gaypride in Amsterdam thuis horen? Ik blijf met u zoeken naar een oplossing, nu ik eindelijk heb ingezien dat u het kinderfeest eigenlijk helemaal niet om zeep wilt helpen.

Mag ik tot slot zo vrij zijn om u te wijzen op de Zwarte Markt in Beverwijk en de Zwarte Cross in het oosten van ons racistische landje? Die namen zijn niet meer van deze tijd mevrouw Shephard. Als u de rechter zo ver heeft gekregen om Zwarte Piet te verbieden, zullen wij dan samen de Zwarte Cross aanpakken ? Wat zegt u mevrouw Shephard ? Heeft Zwarte Cross niets met slavernij en racisme te maken ? Nee, maar dat heeft Zwarte Piet ook niet.Oh......wacht, nu maak ik weer die fout. Zwarte Piet is wel een vorm van racisme.... stom, stom, stom... Het kost gewoon tijd om aan dat idee te wennen!

Edit: het grootse muziek en cross festival werd dit weekeinde gehouden. Klik hier voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten